Izveštaji VS Business Intelligence

Da li je izvestavanje isto što i BI? Koje su to značajne razlike u pogledu mogućnosti i tehničkog pristupa ova dva, na izgled slična, rešenja?

Postoji širok spektar rešenja na raspolaganju na ovom specifičnom tržištu koja mogu na prvi pogled da izgledaju slično, ali ipak imaju značajne razlike u pogledu mogućnosti i tehničkih pristupa. Važno je da razumete ove razlike kako bi ste bili sigurni da ste izabrali najbolju tehnologiju koja će ispuniti potrebe vaše organizacije.

Većina Microsoft Dynamics korisnika su već upoznati sa mogućnostima izveštavanja. Korisnicima je omogućeno da kreiraju izveštaje direktno iz Microsoft Dynamics-a, sami ili uz pomoć alata za izveštavanje. Oba slučaja često zahtevaju kvalifikovane članove osoblja ili stručno lice za sastavljanje izveštaja.

Nedostaci izveštavanja:

Skupo i dugotrajno
Bilo kroz interne resurse ili uz pomoć angažovanog NAV partnera, pisanje izveštaja zahteva tehničke veštine koje koštaju po satu.

Izvoz u eksterne tabele
Korisnici često pribegavaju izvozu podataka u eksterne tabele, koje nisu povezane sa korporativnim izvorom podataka i nekada mogu dovesti do izvesnih odstupanja i grešaka.

Ograničeni uvidi
Izveštaji mogu pružiti korisnicima veoma detaljne informacije koje su često teško razumljive zbog velike količine podataka koje sadrže. Ovo može dovesti do problema da zaposleni jednostavno nemaju vremena da prelaze preko mase informacija da bi pronašli ono što ih interesuje. Uglavnom, izveštaji vam govore samo ono što se dešava - ali vam ne odgovaraju na pitanje zašto.

Osnovna razlika između izveštavanja i poslovne inteligencije je sposobnost interakcije sa podacima, radi obavljanja višedimenzionalne analize koja pruža značajnu poslovnu prednost. Glavna komercijalna prednost je ta što BI pruža SPEED TO ACT - identifikuje i odgovara na promene u ekonomskom, konkurentskom, tehničkom i finansijskom okruženju. Ova agilnost može postati jedinstvena konkurentna prednost kompanijama u stalno promenljivom poslovnom okruženju.

Poslovna inteligencija omogućava potpuno drugačiji pristup korišćenja i navigacije korporativnih podataka - fokusirana je na proaktivno upravljanje kroz postavljanje ciljeva i praćenje ishoda.

Mogućnosti uključuju:

  • Key Performance Indicators (KPIs) i scorecards - koriste se za postavljanje ciljeva, čine ih vidljivim, prate performanse, i pružaju obaveštenja kada performanse ne odgovaraju očekivanjima.
  • Analysis (analiza) - kada se pojavi problem ad-hoc analiza se može odraditi odmah, da bi se identifikovalo gde se problem javlja, tako da korektivne mere mogu biti preduzete.
  • Dashboards (kontrolne table) - koriste se da bi se stekao brzi, vizuelni pregled učinka.
  • Reports (izveštaji) - koriste se za pružanje informacija ili transakcionih podataka ako je takav nivo detalja potreban.

Zaključak
Alat za izveštavanje i BI rešenje su veoma različiti. Izveštajni alati pružaju informaciju, a BI rešenje pruža uvid, i mogućnost nadgledanja i upravljanja performansama. Kompanije sa BI rešenjem dobijaju prednost BRZOG DELOVANJA, mogućnost snižavanja cena i poboljšanje upravljanjem performansama, kako bi svojim biznisom upravljale proaktivno.

U današnjem okruženju, promena je jedina konstanta. Ostajući proaktivan i agilan jeste u suštini jedinstvena konkurentna prednost koju vam može pružiti poslovna inteligencija.

Go to top