U današnjem poslovnom svetu, upravljanje podacima i informacijama je ključno ukoliko želite biti konkurentni na tržištu. Dva ključna rešenja za upravljanje ovim podacima su ERP i CRM. Iako ljudi često mešaju ova dva rešenja, ona služe različitim svrhama i oba su neophodna u različitim aspektima poslovanja. U ovom tekstu istražićemo razlike između ERP-a i CRM-a i objasniti zbog čega su Vam potrebna oba.

Šta je ERP rešenje?

ERP (Enterprise Resource Planning) koje pomaže kompanijama prilikom upravljanja ključnih procesa, kao što su finansije, ljudski resursi, zalihe i proizvodnja. Glavna funkcija ERP rešenja je da obezbedi centralizovanu bazu podataka kojoj jednostavno mogu pristupiti ljudi iz različitih odeljenja u okviru kompanije. Ovakva integracija omogućava da sva odeljenja dobiju pristup istim podacima, što znatno može poboljšati komunikaciju i proces donošenja odluka.

Šta je CRM rešenje?

CRM (Customer Relationship Management) je rešenje čija je glavna uloga upravljanje odnosa sa kupcima i klijentima. Ključna funkcija CRM-a je prikupljanje, organizacija i analiza podataka o kupcima u svrhu unapređenja odnosa između kompanije i klijenata. CRM može pratiti interakcije sa kupcima, potencijalnim klijentima i pružiti detaljan uvid u ponašanje klijenata i njihove želje.


U čemu se razlikuju?

Iako ERP i CRM upravljaju podacima i informacijama, to rade na različite načine. ERP rešenje se fokusira na integraciju podataka i procesa širom odeljenja u okviru kompanije, dok se CRM rešenje fokusira na odnos sa klijentima i kupcima. ERP pruža jedinstveni izvor istine za celu kompaniju, dok CRM pruža kompletan pregled interakcija kupaca sa kompanijom.

Zašto Vam trebaju oba?

Kako biste na pravi način iskoristili pogodnosti koje nude ova rešenje, neophodno je da kombinujete njihove mogućnosti. Dok ERP rešenja pružaju širu sliku o poslovanju, ona jednostavno ne daju isti nivo detalja koji su neophodni za besprekoran odnos sa kupcima i klijentima. Isto tako, CRM rešenja predstavljaju pravu riznicu podataka o kupcima, ali ne pružaju ostale ključne funkcije za upravljanje celokupnim poslovanjem.

Kada koristite oba rešenja, Vaš biznis ima sve što je neophodno za uspeh. Kada integrišete podatke iz CRM-a sa ERP-om, možete dobiti uvid u informacije za koje možda niste znali ni da postoje. Na taj način možete shvatiti kako promene u poslovnim procesima mogu uticati na odnos sa klijentima. Na primer, promena kod upravljanja zalihama može smanjiti vreme isporuke, što može pozitivno uticati na mišljenje koje kupac ima o Vašoj kompaniji.

Imate pitanja? Potrebna Vam je pomoć?

Ukoliko želite da iskoristite sve pogodnosti koje ova rešenja nude, ali ne znate kako, javite nam se, a mi ćemo Vam pomoći da dostignete Vaše poslovne ciljeve brže i lakše nego što ste očekivali.