Pravi trenutak da firma menja sisteme ili procese ne postoji. Promena je uvek poremećaj u poslovanju i stoga je ovo najbolji trenutak za one koji to mogu da priušte, izjavio je Petar Miljković (GoPro, CEO) u intervjuu za eKapiju. Na taj način će napraviti otklon od konkurencije koja ili ne želi ili ne može to da uradi i biti u mnogo boljoj poziciji.

U svakoj krizi postoje obrasci ponašanja koji se ponavljaju.

S obzirom na to da mi je u karijeri koja traje već preko 20 godina ovo treća velika kriza, vidim neke obrasce koji se ponavljaju. Prva reakcija je uvek da sve zastane, tako je bilo i sada. Kao kada ulazite u mračnu prostoriju, najpre stanete da se ne sapletete, a onda se oči polako naviknu na mrak i možete dalje. I ko se pre privikne na to i iskoristi ovu situaciju kada ima malo više „lufta“, a u kojoj se okruženje menja, taj može očekivati napredak – objašnjava.

Za razliku od prethodnih kriza, u ovoj krizi se veći procenat kompanija brže prilagodio, a kao glavni razlog tome, Petar Miljković (GoPro, CEO) ističe edukaciju.

Bum interneta u Srbiji i iskustvo iz krize 2008. godine doprineli su da informacije o tome šta druge kompanije rade budu dostupnije nego ranije. Kompanije su u prilici da pogledaju iskustva sa nekih drugih, naprednijih tržišta. Sada su u odnosu na period od pre 10 godina kompanije u Srbiji mnogo edukovanije i to mogu da kažem na osnovu direktnih razgovora sa klijentima i potencijalnim klijentima. Svako sa kime razgovaramo je već doneo odluku da unapredi poslovanje. I mislim da bi trebalo da nastavimo da edukujemo potencijalne klijente o tome.

I dalje postoje oni koji su tradicionalni i neće promeniti svoj način poslovanja, ali veći je procenat kompanija koje shvataju da se stvari brzo menjaju i da moraju da budu sposobne da se prilagode novom okruženju. Za vreme vanrednog stanja, GoPro je završio jedan ceo projekat potpuno onlajn. Tako nešto je za tržište Srbije veliki napredak.

Kada se pandemija završi, srpsko tržište će zauzeti dobru poziciju u smislu modernizacije poslovanja. Međutim, pun oporavak privrede će i dalje zavisiti od spoljnih faktora.

Pročitajte ceo tekst na sajtu eKapija, na linku.